0:00:15 | ta je dobře tak vás tady vítám dneska |
---|
0:00:19 | když už docela pozdní hodin tak zkusím to teda si trošku lekci se tam se |
---|
0:00:23 | na začátek |
---|
0:00:26 | takže sou |
---|
0:00:28 | jo |
---|
0:00:29 | takže tam se vás |
---|
0:00:34 | kdo z vás majáky zkušeností z vývojem |
---|
0:00:39 | schopen že jel nebo přijde aplikací zvedněte ruku |
---|
0:00:43 | no nebojte se nikdo jinej |
---|
0:00:47 | tak nový něj ve škole vůbec nevadí no a kdo z vás třeba |
---|
0:00:51 | píšeme vy jo dělat si to mohl a podobně |
---|
0:00:56 | no tak |
---|
0:00:58 | smeaton přesně naopak protože já teda ve bass přiznám se ačkoliv mám firefox na starosti |
---|
0:01:02 | tak vybafne jsem |
---|
0:01:04 | takže to není úplně moje parketa takže spíš sem tu přednášku pojmu jako takže |
---|
0:01:09 | člověk kterej zvyklej psát klasicky C plus |
---|
0:01:14 | a chci udělat něco pro |
---|
0:01:16 | von jako no pro nějakou dobu aplikaci obecně no |
---|
0:01:20 | no se to taky nějakou víme |
---|
0:01:22 | tak |
---|
0:01:24 | vůbec proč vlastně dělat hrej na webu |
---|
0:01:28 | jo |
---|
0:01:29 | v podstatě největší výhoda je že to spustíte všude jo tablety telefony |
---|
0:01:34 | kde co to dneska spustí jo ten prohlížeč |
---|
0:01:38 | a sou protože je docela dobrý nástroje můžete používat |
---|
0:01:41 | file back možná je takovej ten |
---|
0:01:44 | tu konzoly teďka ve své foxu jo ve chrome taky nějaká věc na to |
---|
0:01:48 | nevýhody jo ten že vlastně k té poměrně pomaleji |
---|
0:01:52 | a ještě k to není tomu to není moc typovaný jo takže a to nekontroluje |
---|
0:01:56 | může tam dělat čili kasárny |
---|
0:01:58 | neuvěřitelný zrůdnosti jo to je nic všecko jedno všecko to ze že |
---|
0:02:04 | vidíte že ta rychlost třeba ste plovoucí čárce není moc úžasná těch |
---|
0:02:08 | tisíc |
---|
0:02:09 | oproti čtyřiceti takže |
---|
0:02:11 | tom těla sektory spustíte chtěl si dělat K na |
---|
0:02:15 | neska nějakým I i sedum jo tak dneska s to máte sme pentium vtom |
---|
0:02:21 | dělat textu |
---|
0:02:22 | eště že máme ty grafický karty tento dokážou |
---|
0:02:26 | do školy kompenzovat |
---|
0:02:28 | tak jaksi webový aplikace neubec |
---|
0:02:32 | tehdy |
---|
0:02:33 | když už mluvíme jak je psát jo buďto můžete použít čísly těla skript a použít |
---|
0:02:39 | ten hotel opět kam do vás jo |
---|
0:02:43 | použít k tomu ještě T další knihovny jako to bylo na ty že kvéry |
---|
0:02:49 | dokonce to kubik je koukám |
---|
0:02:52 | nějaký předpřipravený |
---|
0:02:54 | určitě znáte takovýhle |
---|
0:02:57 | typy |
---|
0:02:58 | vydala musila tady ten |
---|
0:03:00 | brousek vést |
---|
0:03:02 | jo taková ta |
---|
0:03:04 | no myslela |
---|
0:03:07 | úplně řekl bych ta první |
---|
0:03:09 | co s co se viděla |
---|
0:03:12 | máte tady dokonce že zvukem |
---|
0:03:14 | naučte chodí s tím není no |
---|
0:03:16 | jo je to čistě jenom vjede |
---|
0:03:20 | nic |
---|
0:03:20 | nic jako zvláštního |
---|
0:03:23 | ta tě tady na tomhle není potřeba dělanej mega výkon jo |
---|
0:03:28 | taková jako unk tečka demo |
---|
0:03:31 | spoustu podobných věcí |
---|
0:03:42 | no ten ještě vidět |
---|
0:03:44 | slajdy který nachystala mluvila co příhodný |
---|
0:03:48 | tak další možnost je použít ten com pile C plus to vám tady ukazoval pavel |
---|
0:03:56 | dopoledne |
---|
0:03:59 | je to o něco rychlejší než ten že vlastně tím nativního vidíte desetkrát pomalejší nejš |
---|
0:04:04 | o tři optimalizovaný kvót svět se tečka |
---|
0:04:09 | dobrá zpráva je že obsahuje přímo wrapper pro S D L |
---|
0:04:13 | a vím že jo takže když tu aplikaci máte napsanou s C plus takový používala |
---|
0:04:17 | zde okolo tak nemusíte nic moc řešitelem u se nám to převede |
---|
0:04:21 | ten pana na té schopen tajfun to vám tady ukazoval nového to čipů nebudu říkat |
---|
0:04:26 | tak když píšeme tu aplikaci že jo tak je to |
---|
0:04:31 | musíme si uvědomit že to jeho to mohlo stránka není to prostě jako klasicky |
---|
0:04:35 | program že spustím postupně se to provádí jo musí nahrávat data pakáž kreslit jo tady |
---|
0:04:41 | to funguje naopak ani se nehni náhrada stránka |
---|
0:04:44 | a pak teprve můžu něco dělat jo takže |
---|
0:04:47 | proto aby |
---|
0:04:48 | vo něco dělat peněz mě ta stránka vůbec nahraje |
---|
0:04:51 | a pak teprve využiju tady tu metodu o nulou |
---|
0:04:55 | a spustím si tu svojí hru jo teprve a šije mě až celá ta stránka |
---|
0:05:00 | na hrana |
---|
0:05:02 | a k tomu ten základ toho je ten ta nová ste na to mohlo pět |
---|
0:05:06 | prvek |
---|
0:05:07 | do kterého se vykresluje lišky a tak jazyka |
---|
0:05:11 | tak můžeme použít buďto fire kreslení nebo to přijde kreslení přijde kreslení vozovka |
---|
0:05:18 | a |
---|
0:05:20 | je to v podstatě triviálního vidíte tady sinaji vezmu vyjde toho k toho |
---|
0:05:27 | prvků s toho do dokumentu jo načtu si s toho to metodou ten kontext jaké |
---|
0:05:31 | jsou buďto to dvě D nebo potom později to vím že jo to přijde |
---|
0:05:36 | a tady se dvě D luštím kreslí mnou používá se ve své vox na to |
---|
0:05:41 | knihovna kajo takže |
---|
0:05:43 | je to standardizovaným |
---|
0:05:46 | takhle jo když se podíváte tady ten úhel |
---|
0:05:49 | tady tohle vám to se jakési takové čtverce o nic moc zvláštního |
---|
0:05:53 | ale |
---|
0:05:55 | ano je to |
---|
0:05:57 | co to dělá no |
---|
0:05:58 | tak |
---|
0:06:00 | jo tady potom když byste se na to chtěli podívat třeba zkusit si to tak |
---|
0:06:04 | tady na těch slajdech mám přímo odkazy |
---|
0:06:07 | na specifikace a tutoriály takto nemuse nikde složitě hledat |
---|
0:06:12 | tak vyvíjel |
---|
0:06:13 | je to podobné zase načtu si ten |
---|
0:06:16 | načtu si ten objekt kam dva |
---|
0:06:19 | získám z něho ten jo kontext koše vlastně |
---|
0:06:22 | ten |
---|
0:06:24 | jako bývalo na jako je v céčku jo ten |
---|
0:06:29 | ten objekt tak tady to je to funguje jako dvě pí překladač mezi |
---|
0:06:34 | tím a prohlížečem a tím skupin želé S implementací já se používá zase jo tady |
---|
0:06:41 | jednoduché příklad nastavím akorát |
---|
0:06:43 | barvu a |
---|
0:06:46 | vymažu buffer mimochodem otázka do plena víte někdo jestli se |
---|
0:06:50 | ze ventil používá klipování nebude cluster explicitně slepovat synchronizovat |
---|
0:06:56 | s obrazovkou kreslení |
---|
0:06:59 | a tady |
---|
0:07:01 | no ze nemusíte jo dělá se to automaticky |
---|
0:07:05 | jako prostě magií každej firem kostí ale kam za vykresli jo to takže nemusíte řešit |
---|
0:07:11 | buffery |
---|
0:07:12 | a kam se teda řeší když vám to zmizí jo tak |
---|
0:07:16 | to trošku podobný jako semtex |
---|
0:07:19 | tak |
---|
0:07:20 | ten ta nová |
---|
0:07:22 | J defaultně jenom prostě ale menza to monstranci že jo není to žádnej full screen |
---|
0:07:27 | takže |
---|
0:07:28 | když se nepřejdu full screen aby tahle vypadala not aplikace jako normální teda |
---|
0:07:32 | tak to se dá použít |
---|
0:07:35 | zvětšení to kam hlasu takovej plus kterýmu tak olovnice třeba teďka jo že to je |
---|
0:07:40 | přes obraz budem prohlížeč |
---|
0:07:42 | anebo je tady nový full screen api který není eště úplně těch |
---|
0:07:47 | není úplně ještě dodělaný nicméně |
---|
0:07:50 | dá se použít |
---|
0:07:52 | pro kde co |
---|
0:07:53 | třeba pro přehrávání videí ho je to je to podstatě |
---|
0:07:59 | nula novinka |
---|
0:08:00 | jo texas zeptal zeptá jestli to chcete použít nebo ne protože tam se nějaký bezpečnostní |
---|
0:08:05 | problémy |
---|
0:08:07 | front aplikace ne nebo ta stránka nemohla prostě přepínat co chcete taky tam je problém |
---|
0:08:13 | sestupem kláves takže |
---|
0:08:15 | takže se tomu si |
---|
0:08:17 | explicitně povolit jaký klávesy chcete |
---|
0:08:20 | no ten do budoucna |
---|
0:08:21 | tak když máme tu naší aplikaci nebo tu hru tak že jo kromě toho že |
---|
0:08:27 | tu aplikaci vykreslíme tak ještě |
---|
0:08:29 | je potřeba |
---|
0:08:31 | v tom něco dělat že ho nějak tu |
---|
0:08:33 | stránku obnovovat |
---|
0:08:35 | zase tady sme jenom máte webové stránce takže to děláme takže si zaregistrujeme |
---|
0:08:41 | registrem S nějakou funkci kterou nám pak pravidelně volá časovač |
---|
0:08:45 | je tam problém s tím že na ten časovač by měl být |
---|
0:08:49 | je otázka jeho chceme moc přesný a potom chceme taky synchronizaci s obrazovku že on |
---|
0:08:54 | má jenom na tady se nám to vykreslí |
---|
0:08:56 | kamsi do bufferu a ta obrazovka to nestihne vykreslit jo prostě mineme se sou synchronizaci |
---|
0:09:03 | na ten mega kartě takže |
---|
0:09:05 | nejlepší je použít tady to vím že upil |
---|
0:09:10 | koše |
---|
0:09:11 | taková knihovnička u rote chrome |
---|
0:09:14 | a to mi ta metoda takle s daným frame a tady se za ni strupu |
---|
0:09:19 | svojí smyčku auto u tou potom k této potom tu aplikaci kreslil |
---|
0:09:25 | tak |
---|
0:09:26 | taky potřebu že jo vstup z klávesnice aby tahle aby ta aplikace bylo plně jakási |
---|
0:09:30 | ta mrtvola jo ležela tam a nemocnosti dělat takže |
---|
0:09:35 | zase velice jednoduše |
---|
0:09:37 | tady ten dokument |
---|
0:09:39 | čili ta vaše stránka to mohl máte ty metody když se tiskne klávesa se úvodní |
---|
0:09:46 | za registru si handle a pak to můžu porovnávat tady přes ty konstanty jo tady |
---|
0:09:51 | máte nahoře odkaz na specifikaci takže nejsilnějšího nejsi porovnat že tahle kláves oblasti smutná tahle |
---|
0:09:58 | nebyla |
---|
0:10:00 | no |
---|
0:10:01 | sumýši je podobnej když lehce komplikovanější |
---|
0:10:07 | tady |
---|
0:10:09 | může to je vlastně přímá stentu myš můžete načítat buďto s celé obrazovky to prohlížeče |
---|
0:10:15 | a nebo jenom s toho konkrétního elementu jo což je tady sme případě ten tam |
---|
0:10:20 | dva zase |
---|
0:10:23 | no |
---|
0:10:25 | to |
---|
0:10:27 | že to je to záleží to na vás jak si ty události zaregistruje se jo |
---|
0:10:32 | sou to sou to prostě události když se když stiskněte tlačítko voníte tlačítko když se |
---|
0:10:37 | myš pohne |
---|
0:10:39 | jo jsou tam můžete si načítat různý statusy temnější jestli je přitom stisknut i třeba |
---|
0:10:44 | cottrell a shift cokoliv |
---|
0:10:46 | jo jaký sou tlačítka stisknutí |
---|
0:10:49 | je trošku problém s takovým tím rolovacím té vyšší s tím |
---|
0:10:54 | s tím počít cam jo s tím prosím tatíkem protože to není standardizovaný takže |
---|
0:11:00 | je načítá se to trošku jiná chromé pro špinavé fajn foxu můžete použít nějakou knihovnu |
---|
0:11:06 | která vám to nějak zastřešit nebo třeba točit ve chátrá použít jo |
---|
0:11:11 | tady to teďka pro jednoduchost nebudu říká |
---|
0:11:16 | jo |
---|
0:11:18 | tak dál asi do té nepotřebujete dostat nějaký data že jo to že si tam |
---|
0:11:23 | něco vykreslíte nepěkný ale většinou je potřeba |
---|
0:11:27 | nahrát nějaký že objekty nějaký třeba úrovně do tehdy jo |
---|
0:11:32 | cokoli |
---|
0:11:35 | teďka se hodně používáte ten že jsem |
---|
0:11:39 | no co šíje |
---|
0:11:41 | řeší jako kdyby textový vyjádření struktur že vlastně to když to řeknu takhle jednoduše |
---|
0:11:47 | jo bohužel to není nějak komprimovaný je to prostě úplně mi čínskej tech |
---|
0:11:53 | no |
---|
0:11:54 | takže jediná možnost taková poměrně výhodná je zapnout řešit zatlouci kombinaci a to web serveru |
---|
0:12:02 | pomocí tobě zipu troše nějakej standard to tehoto toto komprese |
---|
0:12:09 | no a tady s tím objektem se práce velice dobře protože vlastně že vlastně nabízí |
---|
0:12:15 | ten zabudované jenže jsem oběh tady tento že se on |
---|
0:12:19 | a velice jednoduše pomocí to metody pomocí té metody pár |
---|
0:12:24 | si prostě ty textový data předžvýkávat a rovno vám to vrátí objekt |
---|
0:12:29 | tady se chová jako typicky dělat tak to je objekt takže to můžete mít úplně |
---|
0:12:32 | cokoliv jo pole struktury úplně kde co |
---|
0:12:36 | jo ten zápisu formátuje |
---|
0:12:40 | je poměrně snadný proč u odkaz tady na to že jsem or |
---|
0:12:44 | tady to je popsáno |
---|
0:12:46 | tak |
---|
0:12:48 | no to že máme ty data někde na disku jo naserou to ještě neznamená že |
---|
0:12:52 | se nám tam dostanu jo |
---|
0:12:54 | zase nemůže to načíst nějak |
---|
0:12:56 | nějak synchronně že by mě ten prohlížeč |
---|
0:12:59 | prostě čekal a čekal očekávej unicity data nahrajte by asi uživatelem a zakousni za takovou |
---|
0:13:05 | hru |
---|
0:13:06 | že třeba file format nevýhodu že dělat běží jenom v jednom threadu a to ještě |
---|
0:13:11 | k tomu tom hlavním takže chvíli dívám nějaká stránka zablokuje |
---|
0:13:15 | vytížit prostě ten že vlastně takle brouse prostě stojí jo |
---|
0:13:20 | ten toto takle se dá se různě použít synchronně ale |
---|
0:13:25 | je to takový no je to takový na zlost jo |
---|
0:13:29 | částečně taky tou nečte von implementaci podívat textu F foxu |
---|
0:13:33 | tak |
---|
0:13:35 | jednoduchý způsob jak toho s toho jak ty data do toho pro když se dostanu |
---|
0:13:41 | vytvořím si ten jak vést |
---|
0:13:43 | jo což nějak jeden objekt dělat textu kterej poskytuje ty metody |
---|
0:13:48 | jo nastavím si co vlastně chcu tady to mají data file to je prostě jak |
---|
0:13:52 | a |
---|
0:13:53 | to je prostě adresa |
---|
0:13:55 | jo internetová nebo klidně lokál host nějakej to je jedno |
---|
0:13:59 | jako když zadáte do prohlížeče |
---|
0:14:02 | tady tím ale |
---|
0:14:06 | tady si za registrace vlastně tu funkci |
---|
0:14:09 | která se má zavolat |
---|
0:14:11 | až se s tím |
---|
0:14:13 | objektem něco stane se konkrétně si počkám natoč disku což znamená že se to vyřídilo |
---|
0:14:19 | že mě to všecky data přišli |
---|
0:14:21 | no a nakonec ten požadavek tady pošlu jo a |
---|
0:14:26 | ten M neklesl obsahuje |
---|
0:14:29 | sobě různý způsoby můžete nechat být hodně druhu |
---|
0:14:35 | jo může to být X N L může to být kde co sme nina zajímá |
---|
0:14:39 | ten plaintext troše vtom J snu |
---|
0:14:42 | a proženeme tuto metodu pár zatímco ten objekt že vlastně toto je pak normálně použijeme |
---|
0:14:49 | tak |
---|
0:14:49 | kromě toho že ty data dělá hraju tak ještě většinou co nějak vložit jo nějak |
---|
0:14:54 | tu |
---|
0:14:55 | třeba uložím si stav tehdy jo |
---|
0:14:58 | skóre co sem rád dosáhlo |
---|
0:15:01 | moc já bych si určitě na kešování jaký data u toho klienta |
---|
0:15:04 | třeba byste úsov roztáhla znova a znova a znova jo celý ty všecky ty úrovně |
---|
0:15:09 | je to trošku nešťastný to ukládání protože |
---|
0:15:14 | jak jsem tady mluvil o tom že jícnu jo tak v podstatě neexistuje nějakej elegantní |
---|
0:15:18 | způsob jak třeba nahrát jo řekněme vezmu nějakej z i soubor ten prostě pošlu do |
---|
0:15:25 | prohlížeče |
---|
0:15:26 | a ten prohlížeči tenzi opakuje a použije jo dá se to použít ale sou a |
---|
0:15:31 | to různý pro takový obezličky |
---|
0:15:34 | jo a není to elegantní nefunguje to všude myslím že zrovna tohle po pro jenom |
---|
0:15:38 | chrome |
---|
0:15:39 | nějakým takovým způsobem |
---|
0:15:43 | pěkným |
---|
0:15:45 | no takže když už ty data nahraju |
---|
0:15:48 | tak já mám a to jo než kdybyste na lokus to je však vidíte kdy |
---|
0:15:53 | byl většího nejenom pět mega jo tak by to bylo bezvadný ale |
---|
0:15:57 | takhle prostě mám svůj tady nicméně |
---|
0:16:00 | koupí starší metoda jo uložím to do toho dokumentů T |
---|
0:16:06 | nějakej textový řetězec |
---|
0:16:08 | uloží se mně to na ten server nemusím se o to starat |
---|
0:16:13 | ale to malýho pár kilobytů záleží na implementaci na tom jak máte nastavený |
---|
0:16:20 | lokus to H |
---|
0:16:23 | to tam si můžete dávat data jaký chcete je to jako asociativní pole tady ten |
---|
0:16:27 | klíč může být kde co jo řetězec číslo |
---|
0:16:31 | ty data může být binární |
---|
0:16:34 | a ukládá se to přímo na tom lokálností na tom počítači a má to nevýhodu |
---|
0:16:39 | nebo nevýhodu jako můžete osy data kdykoliv přijít takže jsem to nedá spolíhat |
---|
0:16:44 | taky to nemusí podporovaný jo že se |
---|
0:16:48 | většinou když to používáte tak prvně do tady toho testovat jestli to bez dispozici |
---|
0:16:52 | když to není k dispozici budete do to psát takto bude |
---|
0:16:55 | vyplývá na konzoli různý hlášky oni to |
---|
0:16:59 | není to prostě |
---|
0:17:01 | jo že log o strašný k dispozici a podobně |
---|
0:17:04 | že |
---|
0:17:06 | takže todleto možnosti jaksi uložit nějaký data na tom se |
---|
0:17:11 | tak taková speciální ve speciální případ |
---|
0:17:16 | sou obrázky textury |
---|
0:17:18 | pokuď používáme na dvě D kreslení tak tady tahle kováč a |
---|
0:17:22 | tady tohle celý není potřeba L normálně si jenom nahé u normálně synům |
---|
0:17:29 | ten obraz nahraju atomům o nulou té funkci musím krást může pracovat |
---|
0:17:35 | jo |
---|
0:17:36 | ten Í ničím tak pro zajímavost ten imič objekt |
---|
0:17:39 | to je prostě objekt A ten obrázek jako dyby obsahuje když jak by si dáte |
---|
0:17:43 | na té potom ale stránce tak ten také o to |
---|
0:17:47 | to |
---|
0:17:48 | závorky imag o něco tak to je |
---|
0:17:52 | fyzický umístění toho graf pro stránky ale každý tady ten víme byl tak má tady |
---|
0:17:57 | přiřazeny u místo prohlížeče tady ten svojí jiných objektech ten obrázek jako fyzicky obsahuje že |
---|
0:18:04 | tím že unáhlen tady tak |
---|
0:18:06 | ten obrázek mně je někde v tom prohlížeči ale těsně nezobrazuje protože není zařazeno ste |
---|
0:18:10 | domu struktury a nevykresluje se |
---|
0:18:14 | takže tady tímhle |
---|
0:18:16 | jo všimněte si že samotný nahrávání to obrázku se spustí tím že do toho image |
---|
0:18:21 | se C |
---|
0:18:23 | zapíšu adresou zase toho |
---|
0:18:26 | toho souboru tech nahrát jo a musí sto definovat cache potom si nadefinuju tu o |
---|
0:18:32 | nulou funkci G nakto |
---|
0:18:34 | natáhnout se mně nespustili který by se to je napíšete do to se na co |
---|
0:18:38 | tak už se spustí nahrávání a už to nic neřeší |
---|
0:18:42 | tak tady neska vidíme jednoduchý způsob jak si vytvořit nějakou úplně nějakou tu ventil texturu |
---|
0:18:48 | jo je zase přes ten že jo kontexty to sem si |
---|
0:18:52 | ten objekt textury na bandu si ho je to stejně jako zásadě ta práce stejná |
---|
0:18:57 | jako u první jel |
---|
0:18:59 | s tím že používám takže objekt a ty jména těch funkcí se podobný |
---|
0:19:03 | jo takže syntaxe syna baňku ju |
---|
0:19:06 | a pak jsou tam |
---|
0:19:08 | X pak sou nahraj |
---|
0:19:10 | jo |
---|
0:19:12 | tak |
---|
0:19:14 | tak tady ten útěk tady to textures tady ten objekt se pak užívala |
---|
0:19:18 | používá při vykreslování ho ten vlastně obsahuje kdyby |
---|
0:19:21 | tu text rovnat E nebo odkazuje na to texturu |
---|
0:19:25 | které uložená tech grafické kartě pokud teda máme štěstí |
---|
0:19:29 | tak |
---|
0:19:30 | to toto vím přijel je |
---|
0:19:33 | vlastně |
---|
0:19:34 | to by přijel je |
---|
0:19:37 | vlastně druh tou ponížil asi co to s |
---|
0:19:41 | a skupin že les je odlehčená verze |
---|
0:19:45 | která je určena tady pro tyhle |
---|
0:19:47 | platformy které jsou plně výkonný jo |
---|
0:19:52 | oproti klasickým o pindi jel nemá tu pevnou renderovací pipelinu jo tak nemůžete tam už |
---|
0:20:00 | se všecko kreslit cesty řešej tady |
---|
0:20:04 | nepoužívají se vůbec žádný takový to begin N jo naposled detekci nic takovýho |
---|
0:20:10 | jo všecko přes pole se kreslí |
---|
0:20:13 | musíte mít nějaký ty minimální šejkr nastavený |
---|
0:20:17 | zase výhoda že se vyhodilo tady ty starý věci který se ani v podstatě moc |
---|
0:20:22 | nepoužívali |
---|
0:20:23 | že to není žádná velká škoda |
---|
0:20:25 | tak jak ty jak |
---|
0:20:28 | ta vaše aplikace bude fungovat nebo bude kreslit jo je to tak že máte ty |
---|
0:20:33 | přijde data |
---|
0:20:35 | velice zjednodušeně to ty sme data |
---|
0:20:39 | nacpete tady do těch dvou šejkr u ten vertex přijde pixlech nejde |
---|
0:20:43 | a pak sám tolik S jenom prvku |
---|
0:20:46 | ten letech přijde to je |
---|
0:20:49 | procesor |
---|
0:20:50 | který vám dělat transformace |
---|
0:20:53 | těch vertexů uvést přijde nebo čtyři de jo |
---|
0:20:57 | víte někdo pro čtyři de |
---|
0:20:59 | o tato len |
---|
0:21:02 | no neslyším |
---|
0:21:05 | eště no |
---|
0:21:09 | ne |
---|
0:21:10 | že moc |
---|
0:21:12 | cože |
---|
0:21:14 | no tak ne |
---|
0:21:16 | to bych lehce musí den |
---|
0:21:19 | ne |
---|
0:21:24 | tak tady of a já jsme není jo |
---|
0:21:26 | revise si pozdil ten sme oblast taktu |
---|
0:21:29 | no |
---|
0:21:30 | že moc bodě programátorem zama není no takhle podívat totiž homogenní souřadnice |
---|
0:21:36 | pro ty transformace takže ta poslední transformace je poslední sazenice je většinou jedna |
---|
0:21:42 | tak to používá |
---|
0:21:44 | připravit tři |
---|
0:21:46 | projekčním promítání vlastně při proč matice takže |
---|
0:21:50 | je to všechny souřadnice se vlastně zadaný čtyři dá syntaxí matice co čtyřrozměrný že jo |
---|
0:21:55 | suma čtyři na čtyři tím že spodní řádek je vlastně příkaz nula jednu jedničkami sto |
---|
0:22:02 | převedlo tak jak to tam přišlo tak aby to nešlo |
---|
0:22:05 | tak výsledkem to vertex větru sou vede souřadnice jo takže když máte nějakej přijde oběh |
---|
0:22:11 | tak se vám to budete přijdu ztransformuje tak jak vidíte na obrazovce |
---|
0:22:17 | no a ten pixel šejdrem |
---|
0:22:20 | to je prachsprostě rasterizer sem sám to je na pouze vykreslí |
---|
0:22:25 | výplní vám ty vede oblasti na té obrazovce tou texturou |
---|
0:22:30 | mimochodem |
---|
0:22:32 | není to úplně až tak pravda není to úplně čistě dvě D stejné protože když |
---|
0:22:37 | akce které se pro uranití tak ten ste použít jo |
---|
0:22:40 | používá se samozřejmě perspektivní konexe textury na existence knihovny hybridy |
---|
0:22:46 | jo |
---|
0:22:47 | takže když máte třeba tech pro složenou třeba nějakou ze kuželový strojníku tak |
---|
0:22:51 | tam potom dochází k takovým zkreslení no ale |
---|
0:22:54 | tuším takovej detail |
---|
0:22:56 | což je v tom rasterizéru |
---|
0:22:58 | taky aplikujete že osvětlení |
---|
0:23:02 | a podobně |
---|
0:23:03 | takový defekty bump mapping a |
---|
0:23:06 | a to data do |
---|
0:23:07 | tak vertex jeden to je ten co vám transformuje to přijde nám jede |
---|
0:23:16 | tady |
---|
0:23:18 | tohle |
---|
0:23:20 | možný ten že vatry je to ten bylo zcela čili |
---|
0:23:24 | opengl šedinka pak which |
---|
0:23:27 | což jako kdyby vyšší forma zápisu těch ignoruju normálně řešej tady |
---|
0:23:32 | se |
---|
0:23:34 | sepíšou jako s takovým asembleru jako kdyby jo |
---|
0:23:38 | co na toho nějaký op jenže lexém ze kterým a to tam nacpete do té |
---|
0:23:41 | karty |
---|
0:23:42 | méně není to úplně nějak úžasně zábavný a |
---|
0:23:46 | a rychlý takže jako je si myslím na vývoj jo |
---|
0:23:50 | takže vzniklo tady ten vyšší asi něco jako céčko vidíte |
---|
0:23:55 | aby se o trošku urychlilo a zjednodušilo |
---|
0:23:59 | ten |
---|
0:24:01 | vertex |
---|
0:24:02 | tady máte atributy znamenáte něco co tam dostanete zvenku |
---|
0:24:07 | a mění se toto jsou třeba ty pole těch vertexů které vám definuje ty přijedeš |
---|
0:24:10 | přijde objekty s ne tak jako tady máte pole těch X pro výkony na tu |
---|
0:24:16 | uniforem to znamená že je to |
---|
0:24:19 | nějaká konstanta která se nemění během běhu toho programu |
---|
0:24:25 | a varying to je něco co se pak bude poskládala bude sto štěkl interpolovat mezi |
---|
0:24:31 | tím a |
---|
0:24:33 | my s těma vertex sama |
---|
0:24:35 | vidíte sou tady ty dvě matice model výlupek šum |
---|
0:24:39 | eště bych řekl že |
---|
0:24:41 | je výhodný si těch matic tam dat více spíš ten spíš ten výpočet tlačit na |
---|
0:24:45 | tu kartu protože tady ten program s vám provádí |
---|
0:24:49 | na té přijde kartě takže když máme fakt pomaleji ten že vlastně taky lepší co |
---|
0:24:55 | nejvíc těch per těch výpočtu napsat na tu zde kartu nevýhoda je že tady vtom |
---|
0:25:02 | vertex větru sedí vertex už nezbavíte všecky mexická tam přídou tak mu se dál poslat |
---|
0:25:07 | toto rasterizer takže tady bohužel nemůže se dělat takové věci jako vyhoví hození objektu který |
---|
0:25:13 | nejsou vidět a podobně jo je to tak lásku no výhoda nevýhoda je to prostě |
---|
0:25:17 | tak |
---|
0:25:18 | bys tady v podstatě nedalo nějak |
---|
0:25:20 | udělat to že nepozná že jo vyšší reprezentace scény |
---|
0:25:25 | vidíte výslednej výsledná pozice a dvě D je zapsaná rozhodil poziční soše nějaký zabudovaný objekt |
---|
0:25:31 | který obsahuje tu dvě D pozici toho vertexu tady akorát překopíruje metru |
---|
0:25:38 | koordinátor té textury tady mimochodem vidíte |
---|
0:25:41 | rozšíření toho přijde vertex na to čtyři de jo tady tohle s všecko to ve |
---|
0:25:47 | maps čtyři ve to sou nějaký zabudovaný typy tedy znamená jest trojrozměrnej vektor matice čtyř |
---|
0:25:53 | rozměrná ten |
---|
0:25:55 | tak tady ten pixl šejdrem ten |
---|
0:25:58 | řídí už to samotný vyplňování těch vede oblastí a ste obrazovce |
---|
0:26:04 | tady se prvně nastaví |
---|
0:26:06 | jak moc |
---|
0:26:08 | jak nastavit pracovní |
---|
0:26:10 | je to takovýto odpovídá to možná nevím takym tomu starýmu jak se nastavuje je jakoukoli |
---|
0:26:17 | toto mám |
---|
0:26:18 | vykreslování |
---|
0:26:20 | tady získáme |
---|
0:26:21 | tu texturou koordinátů to jsme získali toho vertex chytrou tady už interpolovaná mezi ty jednotlivý |
---|
0:26:28 | vertex i |
---|
0:26:30 | ten sampler dvě D to je nějaké objekty vám v podstatě odpovídá se textuře |
---|
0:26:35 | no a na color |
---|
0:26:38 | to je v podstatě už ten |
---|
0:26:40 | už ta barva kterou tam chceme proc pátého to už je toto s vámi ke |
---|
0:26:44 | si obsahuje to zase to čtyřrozměrný |
---|
0:26:47 | je to rgb a poslední eof |
---|
0:26:51 | jo |
---|
0:26:53 | ta |
---|
0:26:54 | jo vidíte tady ten objekt že |
---|
0:26:57 | času texturu kterou má použít a potom tu |
---|
0:27:00 | rodina |
---|
0:27:01 | tak |
---|
0:27:02 | jaké jsou extra kroky oproti o poničil |
---|
0:27:06 | to vím že jo tady musíte |
---|
0:27:08 | sestavy |
---|
0:27:09 | ten program pro ten vertex přijde pixel že jde |
---|
0:27:14 | musíte načíst nějak ty |
---|
0:27:17 | musíte data nějak tam dostat jo do těch do toho program takže já to se |
---|
0:27:22 | používá tady ty funkce jo s tím si |
---|
0:27:26 | si s tím si ten atribut a nastavím ty data |
---|
0:27:30 | no |
---|
0:27:31 | tak |
---|
0:27:32 | tady mám nějaký dvěma |
---|
0:27:35 | ukážu |
---|
0:27:37 | tak tady takový |
---|
0:27:40 | vidíte tady na to se používá tedy ten vršek je vtom jake vedení |
---|
0:27:45 | toto je nějaký frames or |
---|
0:27:48 | jo tady máte nastavit tady máte |
---|
0:27:51 | jednotlivý ty šijte jo ten vertex ten M ale že jo protože ten takova |
---|
0:27:56 | vide placka |
---|
0:27:57 | méně tady ten pixl šijte |
---|
0:27:59 | ten ještě větší |
---|
0:28:02 | jo techto mají si to můžete si nadefinovat a |
---|
0:28:05 | jo fakule když to se na kole |
---|
0:28:08 | čtení tam třeba není |
---|
0:28:10 | jo |
---|
0:28:12 | samý jedničky |
---|
0:28:14 | bude akorát D |
---|
0:28:31 | no |
---|
0:28:33 | jo ten |
---|
0:28:35 | více prostě bílýho přepsal sem ten |
---|
0:28:38 | snad color |
---|
0:28:39 | ať to počítal to počítalo tak prostě to je na konci sem tam tíhu |
---|
0:28:43 | že jo to jeho |
---|
0:28:44 | tady tu bílou |
---|
0:28:46 | jako jinou |
---|
0:28:48 | to |
---|
0:28:49 | tak |
---|
0:28:52 | no |
---|
0:28:53 | stejně tak tady mám takový |
---|
0:28:56 | demo |
---|
0:28:58 | ví |
---|
0:29:00 | který zruš obsahuje celou tu |
---|
0:29:03 | cenu |
---|
0:29:05 | když to nějaká |
---|
0:29:06 | ta úroveň tedy |
---|
0:29:12 | jo |
---|
0:29:14 | tady už to mail o co je ten že jsme objekt |
---|
0:29:17 | kreslil o se to |
---|
0:29:20 | ale to je ten vstup ste klávesnice myši |
---|
0:29:27 | ta |
---|
0:29:28 | jak pomoc tomu javaskriptu aby nebyl taková ale milína jo jak to trošku popohnat |
---|
0:29:34 | dá se využít tady těch |
---|
0:29:37 | typu |
---|
0:29:38 | jo sou to zabudování typy floating říct že |
---|
0:29:42 | je to |
---|
0:29:43 | asi pětkrát rychlejší takový ty interní typ jo takovej ten |
---|
0:29:47 | co se používá default nějaký ten |
---|
0:29:50 | nechcete double meat takovýho jo |
---|
0:29:52 | pak taky se snažíme ten pod napsat tak aby se dá přeložit tím šťastným tankům |
---|
0:29:57 | kilem |
---|
0:29:58 | takže nepoužívá tu funkci EVAL |
---|
0:30:02 | ta se nedá přeloží tím kontrole nebo to |
---|
0:30:05 | nepožadují miki |
---|
0:30:07 | takže značce vyhnout automatickým konverzím york za přeteče nějakej říct že X automaticky konvertuje na |
---|
0:30:13 | double |
---|
0:30:14 | jo na ten s formátu plovoucí desetinnou čárkou dělat to pomocí |
---|
0:30:19 | pomocí binárního operátoru jinak doporučuju tady tu přednášku |
---|
0:30:24 | o toho nykolase |
---|
0:30:26 | je rovna který měl mimochodem na most kam to velice dobrou a to má spoustu |
---|
0:30:32 | typů jak ten že vlastně |
---|
0:30:34 | udělat tak |
---|
0:30:36 | aby se dál a byl co nejrychleji |
---|
0:30:38 | tak |
---|
0:30:40 | no jak ty webový aplikace platí jo jak na to |
---|
0:30:44 | to máme štěstí protože to poměrně snadný |
---|
0:30:48 | a sice jana top udělám ten chleba |
---|
0:30:52 | takovýhle těžko nějak šíření když píšete weby tak to určitě |
---|
0:30:56 | proti těm ste znát |
---|
0:30:57 | takových |
---|
0:30:59 | toto je kus |
---|
0:31:13 | ke dvanáctku to nahodit |
---|
0:31:28 | tady |
---|
0:31:30 | stavy jo |
---|
0:31:31 | ty úplně |
---|
0:31:32 | klasický debatovat to jako prostě kdybyste tam někdo kdo bylo někde |
---|
0:31:37 | v céčku |
---|
0:31:39 | to ví |
---|
0:31:40 | externí šikovná |
---|
0:31:45 | kajaku plním že jo |
---|
0:31:50 | no význam načli verzím firefoxu |
---|
0:32:05 | dám ještě šanci |
---|
0:32:13 | tak |
---|
0:32:15 | no |
---|
0:32:16 | a to je podstatně konec přátelé |
---|
0:32:18 | takže |
---|
0:32:20 | co dál |
---|
0:32:21 | budu já pokuď |
---|
0:32:23 | si třeba zvolíte nějakou webovou hrou nebo aplikaci jako ať už vede bod nebo tři |
---|
0:32:29 | kde ste si vybrat samozřejmě jako třeba diplomku nebo bakalářku pak to můžete |
---|
0:32:36 | zveřejnit |
---|
0:32:37 | jsem to povede na mořila |
---|
0:32:39 | market play suše |
---|
0:32:41 | taková nic jako máte kojence nám projdu jo tak podobný připravím uživatel ty webový aplikace |
---|
0:32:48 | jo |
---|
0:32:51 | to je asi všetko tak nějaký otázky |
---|
0:32:57 | no |
---|
0:33:02 | a |
---|
0:33:09 | no tak to nevím protože jak říkám nejsem úplně ve base ale |
---|
0:33:13 | nevím fakt nevím bikes ale to vím tak sem se ještě v za problémy no |
---|
0:33:18 | možna |
---|
0:33:19 | samostudium no nějaký další dotazy |
---|
0:33:25 | tak jestli jsou tak děkuju za pozornost a díky |
---|